11 Kasım 2011 Cuma

Akıl zihin ve bedenin uyumu..

Gönderen zamandegerlidir.blogspot.com 00:25 | Yorum Yap
Mutsuzluklar uyumsuzluğun eseri..Bugünlerde zihin ve bedenin uyumunu ve uyumsuzluğun sonuçlarını düşünüyorum. Zihinde bir düşünce ortaya çıkıyor, bu düşünce akıl süzgecinden geçiyor ve tepkilerimiz buna göre oluşuyor. Bazen akıl doğruyu seçse bile, yeterince güçlü olmadığımız için,eski alışkanlıklarımızla ve bile bile aklımıza uymayan tepkiyi veriyoruz. Yani akılımız ile bedenimiz uyum sağlayamıyor, bu durum devam ederse de insan kendine çok büyük zararlar veriyor. İki arada bir derede kalmışlık hissi, başarısızlık hissi, kendini suçlama, tabi ki başkalarını suçlama, davranışlarda istikrarsızlık, karışık duygular ve tüm bu durum ve hislerin bilinçaltına kayıtı..Kafamızı tavus kuşu gibi toprağa gömsek, sorunu görmezden gelsek bile akıl ve bedenin uyumsuzluğundan kaynaklanan hislerden kurtulamıyoruz.
Yeni Türkü'nün bir şarkısı var; ya içindesindir çemberin ya da dışında.. Doğru değil mi? Adımınızın biri dışarıda birisi de içerde olduğunda hayata odaklanamıyorsunuz..Odaklanmadan başarı olmuyor, bölünmüşlük, doyumsuzluk ve boşluk hissi..
Hoşnutsuz, karışık duygular içinde olduğumda kendime kısacıkta olsa sessiz bir ortam yaratıyorum, uyumsuzluğu gözlüyor ve kaynağını tespit etmeye çalışıyorum.  Sessizlikle dengeye geliyorum, bedenimi aklımın seçimine uyumluyorum. Bu gibi durumlarda aklıma gelen hemen şu Çin atasözü oluyorJ Değiştirebileceğim şeyleri değiştirebilmek için bana güç ver, değişemeyecek şeyleri kabullenmem için sabır, bu ikisini ayırt edebilmem için akıl ver. Değiştirmek ya da kabul etmek J aslında akıl ve bedeni uyumlamak..
Allahın sevgisini her daim kalbinizde hissetmeniz dileği ile.. 

0 yorum :

Yorum Gönder

Sayfa Görüntüleme