29 Aralık 2011 Perşembe

Zarafet

Gönderen zamandegerlidir.blogspot.com 23:24 | Yorum Yap
Ben pazardan alışverişe bayılırım. O tezgahlarda satılan taze sebzeler meyveler...Hımmmmıh.. Çocukken meyve tezgahlarının önünden geçerken oyuncakcı dükkanının önünden geçiyormuş gibi zevk alırdım..Annem sen bir manavla evleneceksin galiba derdi..Bir manavla evlenmedim fakat tezgahlarda hala gözüm kalıyor..Pazartesi sabahları Selamiçeşme Pazarına gider oldum son zamanlarda..Daha tezgahlar yeni kurulurken yani sabahın köründe gidiyorum, aslında pahalı oluyor ama günümü ziyan etmemiş oluyorum, yemekler yapmaya da erkenden başlıyorum..Bu işten pazarcılar memnun, çünkü benden yapılan siftahtan memnunlar. Bir kere geç gittim, yeşillik satan çocuk hesap sorup sitem ettiJ

Pazardan çocukluk arkadaşımın bloğunda yazmış olduğu pancar salatasını yapmak üzere taze taze pancarlar aldım..Aslında denemek istediğim şey sadece tarifini aldığım salata değil, Hande’nin pancarı soyarken hissettiklerini anlamaktı. Bilirsiniz pancar el boyar, ben de genelde eldivenle ve elma soyar gibi soyarım pancarı, çabuk çabuk.. Bu sefer eldiven kullanmadan, aynı arkadaşımın tarif ettiği gibi pancarın ellerimin arasından kaymasına izin vererek soydum..Aslında patates gibi ince kabuklu bir sebze, mat kabuk gittikten sonra içinden pasparlak kadife gibi yumuşak gibi bir doku çıkıyor. Ellerde kalan pembelik de iki yıkamada gidiyor.
Burada ben bilmediğim bir şeyi öğrendim.( çok gerekli olup olmadığı tartışılır), ayrıca yaptığım pancar salatası yaptıklarımın en lezzetlisi, en kıymetlisi oldu.

Pancarın bana düşündürdüklerini bugün sizle paylaşmak istedim;
Hedef aynı olsa da ulaşmak için yollar kişiye göre nasıl da değişiyor. Çabucak yapıverdiklerimizde kaçırdığımız ve ne çok zevk alabileceğimiz noktalar var. Yani şimdi pancarı öyle soysam ne olur soymasam ne olur denebilirJ  Evet ama sadece pancar soymak gibi işler mi çabuk çabuk yaptıklarımız. Attığın her adımın, yediğin her lokmanın, baktığın her noktanın keyfini çıkarmak gerek..İşte bu ZARAFETtir. Ben her işi ağırdan alalım demiyorum, çabuk çabuk yapılsa da ne yapıyoruz hissedelim diyorum. En son yaptığım pancar salatası hayatıma daimi olarak zarafeti kattığım andır..:-)

2012 hedeflerimden birini de bulmuş oldum..Zarafet..

Herkese zarif günler diliyor, salata tarifini merak edenler için bloğu yazıyorum.

NİCE MUTLU SENELEREJ

0 yorum :

Yorum Gönder

Sayfa Görüntüleme