21 Haziran 2012 Perşembe

Hindiba gibi..

Gönderen zamandegerlidir.blogspot.com 19:17 | 2 comments

Rahmetli dedemle anılarımın içinde Yeşilköy-Sirkeci hattı tren yolculuklarımız vardır. Kaç yıl oldu treni unuttum. Şimdi Göztepe tren istasyonundayım. Yıllardır bu sevimli binanın önünden geçer dururum. İçeri girince merdivenlerle aşağıya istasyona iniyorsunuz. Dışarıda çılgın trafik ve uğultulu gürültüye rağmen ağır bir sessizlik var trenin beklendiği yerde, uğultu hiç yok. Sessizliğe uyumlanmış insanlar küçük adımlarla yürüyorlar, topuklardan bile hiç ses çıkmıyor. Yoksa ses çıkıyor da bu bina, bu tünel, bu raylar, rayların altındaki çoğu aynı boyda hem beyaz hem de trenin yağları ile karalaşmış taşlar mı yutuyor sesleri?

Eskilik, yenilik, zenginlik, fakirlik, temizlik, pislik, yeşillik, karşı yön tarafında kendisine özel yer ayrılan koca zakkum ağacından yayılan neşeli pembelik,desenli karolar üzerinde çekilen bavulun rahatsız etmeyen tıkırtısı ve en sonunda trenin yaklaşan traka da traka sesi. Adımımı atarken içeriye, düşünüyorum, yaşlanınca zor olur bu tren eşiğinden atlamak. Ray sesleri ile gidiyorum zihnimdeki uzaklara, havalandırmanın tatlı serinliği ile temiz bakımlı koltuklar üzerinde otururken,  sağa sola salınıyorum. Tren kavalyem olmuş dans ediyoruz da o beni idare ediyor ben de bedenimi ona uyumluyor gibiyim. Rüzgarda salınan bir hindiba olduğumu düşünüyorum. Onun ince sapı olmuş benim bel kemiğim, üzerinde kocaman tüylerle dolu çiçeği ise benim düşüncelerle dolu başım.

İki durak sonra, yeşil ağaçların arasından denizin mavisi ve adalar giriyor manzaraya, ne çabuk geldim Küçükyalı'ya..

O ses de ne?Acı acı genizden gelen ses gibi..İki tren selamlaşıyormuş meğer..

İdealtepe’ye gelince fark ettim ki, üfleyince hindibanın uçup giden tüyleri gibi, kafamdaki düşünceler de, ön tarafta açılan pencereden giren hızlı esinti ile uçuşup gitmiş, ben sadecik kalmışım.

2 yorum :

  1. Yaaaa cok guzel olmus bu yazi! Cok guzel cok guzel. Baska birsey bulamiyorum. Su gibi, uyku gibi, oyle durup nefes almak gibi...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel Zeynep,bayıldım...

    YanıtlaSil

Sayfa Görüntüleme