23 Haziran 2012 Cumartesi

İnanç

Gönderen zamandegerlidir.blogspot.com 20:22 | 2 comments

İzmir’de oturduğum yıllarda, çok sevdiğim ama araya yollar girdiği için ancak telefonla hasret giderebildiğim sevgili arkadaşımla sohbetimiz sırasında bana “aslında fark ettim ki galiba ben inancımı yitirdim” demişti. Birkaç gündür bunun üzerinde düşünürken tam zamanında bir de hikaye dinledim. Kendine sürekli olarak bir bufalo olduğunu söyleyip duran adam artık buna öyle inanır olmuş ki, dar bir kapıya geldiğinde “ben buradan geçemem, boynuzlarım sığmaz ki” deyivermiş. Ben inancı nasıl yaratırsam, hayatta benim önüme beklediklerimi koyuyor hep. İster tesadüf, ister mucize, ister şans hepsi benim inancımla paralel gidiyor.

Bunları düşünürken aklıma annemin, çok genç yaşta kaybettiğimiz bir arkadaşı Nuran Teyzem geldi. Nuran Teyze giyinmeyi, süslenmeyi seven, her zaman kıkır kıkır gülen, konuşkan ama konuşurken  kendini daha da özel kılan, “s” ve “z” harflerinin yerine değişik bir “ş” sesi çıkaran bir hanımdı. Allah rahmet eylesin, aklımda hareketliliği, yüksek enerjisi, her daim şıklığı ve gösterişli takıları kalmıştır.

Ben o zamanlar lise son sınıftayım ve harıl harıl üniversite sınavlarına hazırlanıyorum. Sene sonu yaklaştıkça mezuniyet kıyafeti konusu malum ortada dolanıyor ve yoğun hazırlıklar başlıyor. Annem güzel dikiş diker, doğal olarak kumaşlarım alındı model belirlendi. O sana yakışır bu yakışmaz tartışmaları vs derken annem elbisemi biçti ama ipek satenin biçkisini supriz bir şekilde yapamadı. Aman boş ver başka kumaş alırız yeniden yaparız diyeceğimiz zamanımız yoktu ve arkadaşlarımın elbiseleri hazırlanmıştı bile. Normalde giyim kuşama düşkünlüğüm yoktu ama annem bize ve dahi arkadaşlarıma hep güzel şeyler dikerdi. Her neyse, elbisemi annemin yapamayacağı ortaya çıktıktan sonra tam benim dudağımın bükülmesi ve annemin suçluluk duygusu ile omuzlarının çökmesinin üzerine Nuran Teyzem ve Hasan Amcam bize misafirliğe geldi. Evde ki mahsun hava sebebinin sorgusu suali derken Nuran Teyze el çırpıp “seni İstanbul’a benim terziye götüreceğim” dedi. Hasan Amca’da “kız ben de sizi arabayla götürüp getireceğim” . O zaman ki afallamayla karışık sevincimi düşünebiliyor musunuz?

Rahmetli Nuran Teyzemi bu tatlı anıyla hep güzel ve minnetle andım ama asıl onun büyük mirası başkadır. Biz İstanbul yolunda giderken bir dua öğretti bana, “ne zaman başın çok sıkışsa bu duayı oku, bak üniversite sınavına da gireceksin” dedi ve elime yazıp verdi. O andan sonra bu dua, benim tüm müşküllerimi çözdü gitti. Her zor durumda gözlerimi kapatıp, çok içten söyledim o kelimeleri çünkü biliyorum içim ferahlar ve düğümler çözülür. Kaç defa test ettim, kaç defa..

Yapmadığım bir şey var aslında, ben bu duamı kimseye öğretmedim çünkü uğurunun kaçacağına inandım ama şimdi artık ben her güzel şeyin paylaşılması gerektiğine inanıyorum. İşte müşkülleri yok eden duamJ

Sıtkı sadakat,seyyid’ül Ahmet
Yetiş imdadıma ya Muhammed
Sırrımın süphanı Allah, derdimin dermanı Allah
Müşkülüm çoktur yardımcı ol ya Allah..

Her şeye rağmen müşkül devam ediyorsa, eh bu da hayradırJ

Tüm müşküllerinizin yok olması dileği ile..

2 yorum :

  1. Zeynepciğim çok güzel yazmışsın,bu duayı biraz geç olsada kaydettim.Seni bol bol öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Zeynepciğim yazıların duygu yüklü bayıldım.

    YanıtlaSil

Sayfa Görüntüleme