7 Kasım 2012 Çarşamba

Venüs bana göz kırpınca

Gönderen zamandegerlidir.blogspot.com 00:07 | 6 comments

Sabahın erken vakti, kahvaltı hazırlıyorum kızıma, gözüm mutfak penceresinden gökyüzünün taze rengine takıldı. Güneşin ilk ışıkları derinlerden geliyor, gökyüzündeki bulutlar alttan aydınlatılan modern sanat eserleri olmuş. Öyle bir renk ki bulutların üzerine oturduğu, sanki palette lacivert, mavi, beyaz ve turuncu şöyle bir karışmış, özenle tabloya saçılmış. Gayri ihtiyari havayı yüzümde, serinliği bedenimde hissetmek istedim ve çıktım balkona, kafamı uzatır uzatmaz ışıkların yayıldığı taraftan pırıl pırıl Venüs Yıldızı görüş alanıma girdi. Bir an köşeden dönünce sevgiliyi karşısında bulan genç kız gibi attı kalbim. O da beni gördüğüne sevindi, bana gülümsedi, göz kırptı ne çabuk unuttun birlikte geçirdiğimiz hafta sonunu hani yazacaktın bizi dedi..

Ağustos sonunda, Antalya Saklıkent’te 2,000 metre yükseklikte, memleketi kavuran sıcaklardan uzak Tübitak 15. Gökyüzü Gözlem Şenliğine katıldım. Gün boyu düzenlenen seminerler, etkinlikler, gece boyunca yıldız seyirleri, teleskopların başında sabaha kadar yapılan gözlemler, anlatılan hikayeler, tanısın tanımasın yanındakine soru soranlar, bilgisini başkası ile heyecanla paylaşanlar, hepsi inanılmaz keyifliydi. Demet ve Boydan’la tüm Avrupa’yı gezmiş tecrübeli çadır, kızımın ilkokulda gittiği bir geziden kalma uyku tulumu ve yanıma aldığım çok az eşya ile ilkleri yaşadığım bu hafta sonunuydu.

Bir organizasyonun mükemmel olması için hem düzenleyenin hem de katılanın niyetinin ne olduğu çok önemli. Oraya ayak bastığımız andan dönünceye kadar gönüllü görev yapan amatör gökbilimcilerin heves ve coşkularıydı beni etkileyen. Eflatun tişörtlü bu gençler kimsenin gözünde soru işareti olmasına izin vermedi. Sağım, solum, önüm, arkam, hep gülen gönüllü! Saklıkent'e erken varanlardan olduğumdan, vadiye bakan ilk sıraya çadırımı da onlar kurdu.
Yapılan sunumların içinde gökbilime gönül vermiş, büyüyünce astronot olma hayalinin sadece hayal olarak kaldığı, şimdi bir erkek çocuk sahibi olan Nurcan’da vardı. Nurcan, şenliklere ilk katıldığında “Teleskop nasıl yapılır?”ı dinlemiş, araştırmış, denemiş ve başarmış. Evinin baş köşesine yerleştirdiği teleskoptan bir tane, bir tane daha derken bunun apartman dairesine uygun bir hobi olmadığına karar verip harika bir çözüm üretmiş. Şimdi onun yaptığı teleskoplar, İstanbul’dan Kilis'e kadar okullarda, denizi bile daha görememiş çocukların, gökyüzünün derinliklerini keşfetmesine yarıyor. Katılımcılar arasında bulunan Kilis İlkokulu’nun öğretmeni, mevsime göre erken bastıran kar, kapanan yollara rağmen, Nurcan’ın sadece sözünü tutmak, aydın yarınlar için meraklı gençlerin yetişmesine katkı sağlamak  adına, hangi koşullarda oraya nasıl vardığını anlattı. 2000 den fazla çocuğu gökyüzü ile tanıştırmış bu hanımı herkes gibi yürekten alkışlarken, malum sulu gözlülüğüm sebebi ile tutamadığım gözyaşlarımı gülümseyerek sildim.

Nurcan şimdi Ankara’da yaşıyor ve kurduğu atölyede (http://www.ilkteleskobum.org/) şimdi çocuklarla birlikte teleskop yapıyor. Bizlere de anlattı nasıl yapıldığını. Zaman isteyen ama kolay, yeter ki insan istesin türünden bir uğraş. O, her gece oğlunu bir takımyıldızı masalı ile uyuturken, aklını ve zamanını verdiği hobisini faydalı bir hale getirmiş. 500 ile 5000 TL arasında mal edebildiği teleskoplara kendisine Uzaylı Zekiye muamelesi yapılmasına aldırmadan sponsor arıyor. Yolun açık olsun Nurcan..

6 yorum :

  1. O güzel yıldızlar gece gündüz yolunu aydınlatsın Zeynom. Ne güzel birşey yaşamışsın. Ne iyi yapmışsın gitmekle.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Zeynep,
    Oğlumu okula yolladım ve bilgisayar başında işlerimi halletmek üzere oturdum. Googleda bir şey araştırırken senin bu yazına denk geldim. Tıpkı Venüs'ün sana göz kırpması gibi senin blogun da bana göz kırptı. Şenlikte karşılaştık mı, selamlaştık mı bilmiyorum. Bildiğim şu an benim de gülümseyerek göz yaşlarımı siliyor olmam. Ve Tek Dünya Tek Gökyüzü olduğu sürece bir gün selamlaşacak olmamız. Kalemine yüreğine sağlık. Teşekkür ederim. Görüşmek üzere. Sevgi ve ışıkla...

    YanıtlaSil
  3. Hayır Nurcan'cım hiç karşılaşmadık, ben seni sadece o güzel sunumunda gördüm. İyi ki görmüşüm ne güzel bir ilham oldun. Sadece yazı değil senin için daha çok şey yapmak isterdim. Yalnız inanamadığım şey senin bu yazıyı nasıl gördüğün:-)

    YanıtlaSil
  4. bir eflatun tişörtlü olarak Nurcan Ablamın yüreğindeki güzelliği, bu kadar içten aktardığınız için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Doğru, yürekteki güzellik..O topluluğun ortak noktasıydı, en güzel tanımı sen yapmışsın..Teşekkürler genç arkadaşım:-)

    YanıtlaSil
  6. Yüreği aynı güzellikte olan, tüm ışık saçan cisimleri görüyorum Sevgili Zeynep. Teleskopların aynası gibi bir de yüreğime bir ayna yaptım. Tüm güzellikleri toplayıp geri yansıtıyor. :)
    Hakancım eflatun tişörtlüm senin de yüreğine sağlık :)

    YanıtlaSil

Sayfa Görüntüleme